Support

    Erbjudanden

    Hur vet jag att jag har nytta av mina erbjudanden?

    Alla rabatter och erbjudanden som visas på webbplatsen beaktas automatiskt vid beräkning av den totala summan att betala. Och ännu viktigare, du kan se allt innan du fortsätter och betalar.

    Alla rabatter, prissänkningar och erbjudanden kommer att beräknas automatiskt och alla kommer att visas tydligt i kassan före betalning.

    Order

    Kan jag göra ändringar i min beställning efter betalning?

    Vårt system är byggt för att hantera din bestälning snabbt och ge dig rätt priser inklusive rabatter. Därför är det inte möjligt för oss att ändra din beställning manuellt, men vi kan avbryta din beställning om den inte redan har behandlats.

    Kontakta oss omedelbart på Kundtjänst! Gör inte en ny beställning förrän du har fått bekräftat från oss att den första beställningen är annullerad, annars kan du få två beställningar.

    Hur vet jag att ArtOnlyArt har fått min beställning?

    Så snart vi har din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Denna bekräftelse inkluderar alla beställda varor. Kontrollera att den är korrekt och kontakta oss omedelbart om något inte stämmer.

    Kontrollera skräppostmapparna om din bekräftelse inte kommit korrekt till inkorgen.

    Är det möjligt att spåra beställningen?

    De flesta, men inte alla våra operatörspartners erbjuder spårningstjänster. Du får alltid ett mejl från oss när din beställning lämnar oss. Om operatören erbjuder spårningstjänster kommer denna information att inkluderas i det e-postmeddelandet.

    Dubbelkolla så att e-postmeddelanden som skickas från oss inte hamnar i din skräpmapp!

    Kan jag avbryta min beställning?

    Ja, du kan avboka men avbokningar kan endast accepteras om vid inte hunnit skicka beställningen. Om din beställning gäller en egen bild måste avbokningen dessutom göras innan vi producerar den.

    Om du vill avbryta, kontakta oss omedelbart på Kundtjänst! Vi återkommer omgående.

    Jag fick ingen orderbekräftelse!

    Om du har skickat in en beställning hos oss och betalningen gått igenom korrekt får du alltid en bekräftelse via e-post från oss. Om du inte har fått en bekräftelse inom 10-15 minuter (normalt sekunder) så oroa dig inte, vi kommer att reda ut det tillsammans. De två vanligaste orsakerna till att detta händer är att bekräftelsen skickas korrekt men har hamnat i skräpmappen eller att det finns en felstavning i din e-postadress.

    • Börja med att kolla din skräpmapp. Bekräftelsen kan ha hamnat där.
    • Kontakta vår [kundtjänst](/contact) och inkludera så mycket information som möjligt så att vi kan identifiera din beställning. Detta inkluderar ditt namn, leveransadress, minst en av dina beställda varor och om du har det, ditt ordernummer (det visas på bekräftelseskärmen). Vi kommer alltid att svara och om vi kan identifiera din beställning skickar vi dig också en bekräftelse.

    Vad händer om adressinformationen är fel?

    Vi skickar beställningen till den adress du har angett. Denna process är automatisk så det är den exakta adressen du har angett som kommer att finnas på fraktetiketten. Kontrollera därför orderbekräftelsen för att se till att adressen är korrekt.

    Om den angivna informationen är felaktig, vänligen kontakta Kundtjänst så snart som möjligt så hjälper vi naturligtvis till och ändrar informationen om ordern inte har skickats.

    Om ordern skickas och den felaktiga informationen påverkar leveransen ansvarar du för eventuella extra kostnader som detta kan medföra.

    Betalning

    Vilken betalningsmetod kan jag använda?

    Vi arbetar löpande med att göra betalningarna så enkla som möjligt. De betalningsmetoder som finns, syns när du kommer till betalsidan

    Vi erbjuder fakturering endast till företag som utför återkommande köp. Kontakta Kundtjänst.

    Detta är vad vi gör för att se till att alla betalningar är säkra

    Vi lagrar inga känsliga betalningsuppgifter, exempelvis kortnummer. Vi lagrar endast orderdata. Om det inte lagras av oss, kan det inte heller stjälas från oss.

    Produkter

    Vilka papper rekommenderar ni, och vilket papper ska jag välja?

    På ArtOnlyArt vill vi att konsten ska se så bra ut som möjligt när den hänger på din vägg!

    Ett fotografi kommer att ge betraktaren en väldigt fin visuell upplevelse när det skrivs ut på ett riktigt fotopapper. Detta är vårt huvudalternativ för fotografier. Men om ett foto är mer "konst" än "bild", kanske du tycker det matta konstpapperet passar bättre.

    Vi erbjuder därför olika papper. Alla papper har en densitet på minst 210 g och är premiumpapper av mycket hög kvalitet. Pappren är också motståndskraftiga mot åldrande. Se även vår Pappersinformation.

    Mer information om de papper vi använder

    Vi använder olika papper så att olika tekniker får de bästa förutsättningarna. Foton ser bättre ut på speciellt fotopapper och målningar ser bättre ut på matt konstpapper av hög kvalitet.

    ArtOnlyArt använder endast miljövänligt och certifierat papper.

    Alla papper är tillverkade av det tyska pappersföretaget Hahnemühle. Det är ett företag som kan spåra sin papperstillverkning ända tillbaka till år 1584. De har i generationer varit inriktade på att producera det bästa papperet av hög kvalitet till konstnärer och fotografer. Kvaliteten på deras papper är mycket hög och bland konstnärer är Hahnemühle mycket välkänt och uppskattat. Läs mer om dem på deras webbsida.

    Hahnemühle har också sina papper certifierade angående åldersresistens. Certifikatet kan laddas ner från deras webbsida via denna direktlänk. I certifikatet kan följande läsas: "Därför är alla Hahnemühle-papper extremt åldersbeständiga och har den högsta livslängden på flera hundra år."

    Kom dock ihåg att åldersresistens inte är detsamma som oförstörbar. Alla papper är porösa och lever i harmoni med sin omgivning. Om luften runt papperet är mycket fuktig kommer denna fukt också att komma in i papperet. Åldersbeständighet är bäst om papperet inte utsätts för solljus, fukt, frätande ångor, sot etc och skyddas bakom glas.

    Hållbarhet

    Konst ger glädje och välbefinnande.

    Konst är viktigt och många hävdar att det är nödvändigt för vår psykiska hälsa! Men konst produceras i en produktionscykel som vilken produkt som helst, och i det görs produktionsval som påverkar miljön. Vi gör vårt yttersta för att se till att vi tänker på miljön i varje steg vi tar, för att minimera påverkan och göra hållbara val.

    Vår miljöpåverkan finns främst inom dessa fyra områden

    • Papperet - Allt papper vi använder för vår konst är certifierat och producerat med hållbarhet i åtanke.
    • Förpackningen - Alla pappersförpackningar är återvinningsbara och med hållbarhet i åtanke försöker vi använda återvunnet papper så mycket som möjligt. Tyvärr måste vi också använda lite skyddande plast. Vi arbetar för att minimera den delen.
    • Transport - Vi samarbetar med några av de stora frakt- och transportföretagen. Vi gör detta för att minimera den negativa miljöpåverkan genom att se till att ditt paket "samkör" den största möjliga delen av den totala sträckan.

    Returer

    Hur gör jag en retur?

    Alla returer MÅSTE ha ett returnummer. Detta nummer hämtas från vår kundtjänst.

    Börja med att kontakta Kundservice om att du vill göra en retur. Inkludera följande information:

    • Ditt namn
    • Din email
    • Ordernummer
    • Artikelnummer för artikeln du vill returnera. Om du vill returnera hela ordern behövs inga separata artikelnummer, skriv att du vill returnera hela ordern.
    • Orsak till returen

    Vänta tills kundtjänst svarar, normalt inom en arbetsdag.

    Följ instruktionerna från kundtjänst angående returen.

    Markera Returpaketet med Returnummer.

    Observera att alla returer måste komma tillbaka till oss i perfekt skick. Du får naturligtvis inspektera ditt köp men du måste göra det på ett sådant sätt att ingenting skadas. Eftersom konst är känslig kommer en fläck på ytan att upphäva din rätt till återbetalning av den returnerade konsten. Detta kan lätt undvikas genom att hantera all konst med bomullshandskar. När du packar konsten för returfrakten, använd om möjligt originalförpackningsmaterial och se alltid till att konsten är väl skyddad. Konst skadad vid returfrakt återbetalas inte.

    Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

    Om beställningen skickas ut och sedan kommer tillbaka till oss eftersom den inte hämtas, kommer vi att återbetala ditt köp med avdrag för frakt och administrativa kostnader utom när det är personaliserat eller gjort med montage/inramning, enligt följande:

    • Standardköp återbetalas men det kommer att göras avdrag för den faktiska fraktkostnaden plus 30 € eller motsvarande i den valuta du har betalat in. Detta för att täcka de extra kostnader som uppstår för frakt, uppackning och administration.
    • Om ditt köp är anpassat eller gjort med alternativet montage/inramning, se detaljerat undantag under Retur, kan det inte returneras eller återbetalas. Vid retur på grund av avhämtning av sådana beställningar kommer vi dock att behålla den förpackade beställningen i ytterligare 30 dagar och om du kontaktar oss inom denna tidsram och betalar en extra fraktavgift skickar vi ut beställningen igen.

    Kan jag returnera min konst och få en återbetalning?

    För oss på ArtOnlyArt är det viktigt att du gillar din konst, att den ger känsla till ditt hem! Vi tillåter därför en mer generös policy när det gäller returer än vad lagen föreskriver.

    Vi tillåter retur inom 30 dagar efter köpet men det finns några villkor som måste uppfyllas och även några få undantag. Vi har listat dem här:

    Villkor
    Alla returer oavsett anledning till returen accepteras endast med ett dedikerat returnummer. Detta nummer kommer att skickas till dig från vår kundtjänst. Kontakta därför vår kundtjänst om du vill göra en retur. Skicka INTE varor till oss utan returnummer. Se även separat svar Hur gör jag en retur.
    Alla returer måste komma tillbaka till oss i perfekt skick. Du får naturligtvis inspektera ditt köp men du måste göra det på ett sådant sätt att ingenting skadas. Eftersom konst är känslig kommer en fläck på ytan att upphäva din rätt att återlämna konsten. Detta kan lätt undvikas genom att hantera all konst med bomullshandskar.
    När du packar konsten för returfrakten, använd om möjligt originalförpackningsmaterial och se alltid till att konsten är väl skyddad. Konst och andra föremål som skadats vid retur ankomst återbetalas inte.
    Undantag
    Om du har köpt personlig konst. Denna konst produceras unikt för dig och kan inte returneras eller återbetalas när den har producerats.
    Skadad vid ankomst
    Se separat svar här.
    Hel eller delvis återbetalning
    Observera att frakten inte återbetalas och returfrakten betalas av dig.
    Återbetalning baserad på standard returpolicy är att du kommer att få full återbetalning för de varor som returneras. Det är möjligt för dig att returnera en del av en beställning och sedan kommer den delen att återbetalas.
    Din beställningssumma kommer att räknas om med hänsyn till eventuella ändringar. Om du lade din beställning under en kampanj eller din ordervolym ändras så att villkoren för eventuell rabatt inte längre uppfylls drar vi rabatten från din återbetalning.

    Hur och när får jag återbetalningen?

    Vi kommer alltid att kommunicera med dig. När du har initierat en retur (oavsett anledning) bör all kommunikation innehålla returnumret för spårbarhet. Vi kommer att behandla din förfrågan så snabbt som möjligt. Under normala omständigheter kan du förvänta dig kommunikation om återbetalningen inom en vecka efter att vi har bekräftat mottagandet av returnerade varor.

    Vi returnerar dina pengar på samma sätt som du betalade oss. Om du betalat med kort kommer vi att kreditera kortet. Om du betalade med direkt banköverföring kommer vi att återföra pengarna direkt tillbaka till banken etc.

    Vänligen acceptera ett antal dagar för denna process.

    Vara skadad vid ankomst

    Dina varor ska anlända i perfekt skick.

    Om förpackningen är skadad, ta (många) bilder innan du öppnar den.

    Om den skadas vid ankomsten måste du kontakta vår Kundtjänst inom 14 dagar efter att du fått din beställning och vi kommer naturligtvis att ersätta den eller återbetala den enligt din instruktion. Observera att vi måste förstå hur dina varor skadades för att förbättra våra processer och minimera dessa olyckliga incidenter. Vi kommer därför att be dig om foton och en kort text som beskriver skadan och din uppfattning för vad som har hänt.

    För skadade varor görs det under normala omständigheter full återbetalning utan avdrag. Vi kommer att bedöma skadan och skicka ut nya. Beroende på skadan och vårt behov av att analysera vad som har hänt, kan vi be dig att returnera varan. I så fall betalar vi för returfrakt.

    Frakt

    Hur skickas min beställning?

    Små posters skickas i skyddande kuvert av mycket styv kartong. Stora posters skickas i skyddande rulle av kraftig kratong.

    Är det möjligt att spåra beställningen?

    Du får alltid ett mejl från oss när din beställning lämnar oss. Om aktuell operatör använder spårningstjänster kommer denna information att inkluderas i det e-postmeddelandet.

    Dubbelkolla så att e-postmeddelanden som skickas från oss inte hamnar i din skräpmapp!

    När kan jag förvänta mig leverans av min beställning

    Normalt packar och skickar vi inom 2 arbetsdagar. Med transporttid betyder det att du bör förvänta dig din vara inom 5 till 8 dagar från orderbekräftelse. Observera att det kan finnas undantag.

    Hur mycket kostar frakten?

    Vi försöker alltid minimera fraktkostnaderna och för många beställningar ingår frakt. Vi visar alltid Total kostnad, inklusive fraktkostnad i kassan innan du betalar något.

    Vad händer om adressinformationen är fel eller min beställning går förlorad på vägen?

    Vi skickar beställningen till den adress du har angivit. Denna process är automatisk så det är den exakta adressen du har angett som kommer att finnas på fraktetiketten. Kontrollera därför orderbekräftelsen för att se till att adressen är korrekt. Om du har angett korrekt information och fortfarande inte har mottagit beställningen, kontaktar du Kundtjänst.

    Om den angivna informationen är felaktig, kontakta Kundtjänst så snart som möjligt så hjälper vi naturligtvis till och ändrar informationen om ordern inte har skickats.

    Om ordern skickas och den felaktiga informationen påverkar leveransen ansvarar du för eventuella extra kostnader som detta kan medföra.

    Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

    Personliga bilder kan det inte returneras eller återbetalas. Vid retur på grund av misslyckad avhämtning kommer vi att behålla paketet i 30 dagar. Om du kontaktar oss inom denna tid och betalar en extra fraktavgift skickar vi ut paketet igen.

    Webbplatsen

    JavaScript

    ArtOnlyArt är en fristående webbapplikation skriven i JavaScript. Aktivera JavaScript för att kunna använda ArtOnlyArt.

    Cookies

    ArtOnlyArt använder inga cookies. Klarna Checkout använder dock cookies.



    Enkelt • Elegant • Prisvärt

    Varukorg
    Leverans endast inom Sverige.

    Varukorgen är tom.

    Köpvillkor